Zwrot podatku z trzynastej i czternastej emerytury w 2026 roku
W 2026 roku emeryci o rocznym dochodzie do 30 000 zł będą mogli otrzymać zwrot nadpłaconego podatku dochodowego (PIT) od opodatkowanych trzynastej i czternastej emerytury. Zwrot dotyczy zaliczek na podatek potrąconych w 2025 roku.
Terminy i forma rozliczenia
Podatnicy mogą składać zeznania podatkowe od 15 lutego do 30 kwietnia 2026 roku. Można to zrobić zarówno elektronicznie przez Internet, jak i tradycyjnie w urzędzie skarbowym. Szybszy zwrot pieniędzy uzyska się przez rozliczenie online, dzięki czemu środki mogą pojawić się na koncie już po kilku dniach.
Warunki uprawniające do zwrotu
- Zwrot podatku przysługuje emerytom, których roczny dochód nie przekracza 30 tys. zł.
- W 2025 roku trzynasta emerytura wynosiła 1878,91 zł brutto, netto od 1484,34 zł do 1558,83 zł, i była wypłacana automatycznie bez konieczności składania wniosku.
- Zwrot otrzymają emeryci, których miesięczne świadczenie mieści się w przedziale 1500–2400 zł brutto.
Wysokość zwrotu
Zwrot podatku może sięgać kilkuset złotych i zależy od kwoty pobranego podatku od trzynastej i czternastej emerytury. Według szacunków, zwrot może wynieść nawet do 426 zł.
Jak otrzymać zwrot?
Aby otrzymać pieniądze, konieczne jest złożenie deklaracji podatkowej za 2025 rok. Zwrot zostanie wypłacony przelewem na konto bankowe lub przekazem pocztowym, w zależności od wyboru podatnika wskazanego w zeznaniu podatkowym.
„Zwroty obejmą osoby, których roczne świadczenia nie przekroczą 30 tys. zł, a przelewy trafią na konta seniorów od lutego 2026 r.” — Forsal.pl
Źródło: pomorska.pl