Meksykańska produkcja Audi Q5
Fabryka Audi w San Jose Chiapa w Meksyku, uruchomiona w 2016 roku, to najmłodsze miejsce produkcji marki, które zatrudnia ponad 5,5 tysiąca osób na powierzchni większej niż 645 boisk piłkarskich. Produkuje wyłącznie model Audi Q5 – pierwszy w historii tego segmentu samochód premium wytwarzany poza Europą. Pomimo obaw o jakość, precyzja montażu stoi na bardzo wysokim poziomie, a tzw. "klik Audi" przycisków świadczy o solidnym wykończeniu wnętrza.
Przestrzeń i wyposażenie
SUV ma 471,7 cm długości, 190 cm szerokości i 164,7 cm wysokości oraz rozstaw osi 282 cm, dzięki czemu oferuje wyjątkowo przestronne wnętrze. Nawet pasażer mierzący 188 cm ma dużo miejsca na nogi oraz przestrzeń nad głową. Przestronność to zdecydowanie największa zaleta nowego Q5. Duże, wygodne fotele i bogaty pakiet schowków zwiększają komfort codziennego użytkowania. Pozytywnie zaskakuje także świetna widoczność z tylnej szyby oraz ciche, niemal bezgłośne ryglowanie zamków.
Technologia i komfort
W testowanym modelu z silnikiem diesla znalazło się także aktywne pneumatyczne zawieszenie (dopłata ponad 10 000 zł), które doskonale tłumi nierówności i utrzymuje cichą kabinę. System audio Bang & Olufsen oferuje bardzo czysty dźwięk, choć koszt zestawu jest wysoki. Kamera cofania zapewnia wyraźny obraz, niestety dostępna tylko za dopłatą.
Wnętrzne niedociągnięcia
Mimo wielu zalet, niektóre rozwiązania budzą zastrzeżenia. Romboidalny element przed klamką bocznych drzwi przypomina miejsce na funkcję, której brak zepsułby estetykę wnętrza. Problemem jest też niestabilny panel do regulacji lusterek i ryglowania drzwi – rusza się podczas używania, a dodatkowo zasłania dostęp do uchwytu zamykania drzwi, co zmusza kierowcę do niewygodnych gestów.
Nie do końca przemyślano także obsługę klimatyzacji. Regulacja nawiewu odbywa się przez niewygodne, wielokrotne kliknięcia w ekran dotykowy, a wizualizacja suwaków jest słabo czytelna ze względu na zbyt podobne kolory Off i On.
Dane techniczne i osiągi
- Silnik: Diesla 2.0 TDI o mocy 204 KM
- Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1750 obr./min
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,4 s
- Waga: 1955 kg
Układ kierowniczy działa precyzyjnie, a dynamika jest dostateczna, choć subiektywnie momentami wydaje się mniej dynamiczna niż wskazuje licznik.
Zużycie paliwa – wyniki testów
Samochód sprawdzono w trzech scenariuszach jazdy, wszystkie w trybie Efficiency:
- Trasa mieszana z miasta powiatowego do centrum Warszawy (26,5 km) – zużycie 7,1 l/100 km.
- Jazda w korku w centrum 40-tysięcznego miasta (10,3 km) – zużycie 6,8 l/100 km (przez większość czasu 6,5–6,7 l/100 km).
- Droga poza miastem, Południowa Obwodnica Warszawy i droga wojewódzka (24,6 km) – imponujące 4,1 l/100 km.
Taki spalanie jest bardzo dobrym rezultatem dla prawie 2-tonowego SUV-a z mocnym dieslem i aktywnym zawieszeniem.
"Nowe Audi Q5 z meksykańskiej fabryki oferuje wysoką jakość wykonania i komfort na poziomie premium, a przy tym może pochwalić się wyjątkowo przestronnym wnętrzem oraz oszczędnym silnikiem diesla." — autoświat.pl
Źródło: auto-swiat.pl